Opłacalność reklamy z ADWORDS

Aby poinformować ludzi o naszym produkcie wykorzystujemy reklamę. Reklama ma przeróżne formy. Może to być reklama w telewizji, w radiu, w prasie. Reklama może mieć formę tekstową, mówioną, graficzną, formy mieszane lub jeszcze inne. Ludzka kreatywność na szczęście nie zna granic. Można nawet zamieścić reklamę w internecie. Z pomocą tutaj przychodzą google adwords. Co to jest i o co w tym chodzi? Chodzi o to, że w linku sponsorowanym umieszczamy odpowiednie słowa kluczowe. Dzięki temu nasza reklama ma być łatwiejsza do wyszukania w popularniej przeglądarce google. Oczywiście pojawia się pytanie czy adWords się opłaca.

Zamieszczamy reklamę w internecie. Dopieramy odpowiednie słowa kluczowe, aby była jak najbardziej widoczna. Oczywiście musimy płacić za słowa kluczowe. Im więcej za nie zapłacimy tym wyższą pozycję ona zajmie. Więc czy adWords się opłaca. Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Tak samo można spytać o inne formy reklamy. W przypadku reklamy z użyciem adwords ważne jest to, że płacimy za każde kliknięcie na naszej reklamie. A więc płacimy wtedy, kiedy ktoś naszą reklamę przeczyta. A każdy czytelnik to potencjalny nabywca naszej usługi bądź towaru. Niestety potencjalny. To, że zobaczy naszą reklamę nie oznacza, że skorzysta z naszej oferty.

Czy adWords się opłaca? Zależy od wielu czynników. Za frazy kluczowe musimy płacić. Jeśli jest ona popularna, jeśli używa jej nasza konkurencja to koszt takiej frazy bywa bardzo duży. Czy wyjdziemy na swoje? Niestety, ale to okaże się w praktyce. Wydaje się więc, że kluczowym czynnikiem decydującym o tym, czy adWords się opłaca jest dobór fraz. Najlepiej wybrać takie, którymi konkurencja interesuje się mniej.

Czy adWords się opłaca? W sieci dostępne są narzędzie testujące dostępność różnych fraz. Warto z nich czasem skorzystać. W końcu chodzi o dobór słów kluczowych. Należy dobierać takie słowa, które konkurencja wybiera rzadziej, a jednocześnie takie, które sprawią, że nasza reklama będzie bardziej atrakcyjna w sieci.

Aby odpowiedzieć na pytanie czy adWords się opłaca warto zapoznać się z paroma pojęciami. Click trough rate – w skrócie CRT. Współczynnik klikalności. Jest to odsetek osób klikających w link sponsorowany po obejrzeniu reklamy. Cost per click – CPC, czyli ile zapłacimy jeśli ktoś kliknie naszą reklamę. Jest jeszcze współczynnik konwersji – czyli liczba osób, która wypełni formularz i złoży zamówienie. Wyobraźmy sobie, że nasza reklama była wyświetlona 50000 razy. Jedna osoba na sto kliknie w naszą reklamę po wyszukaniu jej w internecie. CTR = 1%. A następnie jedna na sto tychże osób złoży zamówienie. Słowo kluczowe dzięki któremu reklama była wyświetlona to 1 zł. Koszta = 50000 * 1% * 1 zł = 500 zł – za całą kampanię. Liczba konwersji – 50000 wyświetleń, co setna osoba kliknęła – 500, z 500 osób 5 zamówiły. Zaś koszt transakcji – 500 zł / 5 = 100zł. Tak więc można wyliczyć czy adWords się opłaca. Warto więc przemyśleć ile wydamy na reklamę, a ile zarobimy oferując nasze usługi.

Dodaj komentarz